receptdrottningen

Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

Dags att blogga här :)

Av Emilia - 6 maj 2013 18:21

Hej!

Då är det dags att börja blogga här då :)

Lite kort om mig:

Jag heter Emilia, jag är 13 år (snart 14). På fritiden dansar jag, om jag inte står i köket.

Jag gillar mera att laga maten än att äta den ;)


De va lite om mig. Vill ni veta mer om mig eller bloggen kan ni kolla på presentationen i menyn till vänster :)


Imorgon börjar jag eftersom jag inte hinner vara på datorn mera idag :)


Ha de bra! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 9 maj 2013 20:01


Hej! jag fick ett tips om en matskola för några dagar sen. Så jag tänkte att jag kunde göra de :) Jag tänkte börja lektion 1 med att beskriva olika grundingredienser: JÄST   Färskjäst ska inte vara varmare än ca. 45 C. Man brukar räkna m...

Av Emilia - 7 maj 2013 19:29

Hej! På söndag är det morsdag! Så varför inte lyxa till det med en tårta till din mamma, mormor, farmor, moster eller vad vet jag :) Jag tänkte i alla fall ge lite insperation till kanske din morsdagstårta:     en enkel tårta med vit marsip...

Av Emilia - 7 maj 2013 14:59

Hej! Före jag börjar skriva recept tänkte jag skriva va alla måttenheter i måtlagning betyder. Om det står att det ska vara 1 gram jäst men man tar 1 kilogram så blir det ju lite fel. Men här är de:   kg= kilogram hg= hektogram g= gram dl...

Presentation


Vill du lära dig laga mat eller hitta recept till en middag? Då har du hittat rätt! Hoppas att du hittar vad du söker :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

översätt

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013
>>>

Arkiv

Länkar

Omröstning

Vad vill ni se för något på bloggen?
 Förrätter
 Varmrätter
 Efterrätter
 Vardagsbakning
 Matbröd
 Olika menyer

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards